In Transvisie

Op zaterdag 25 mei lanceerde Mediaplanet de campagne LHBTQI+. Met deze campagne wil het bedrijf meer zichtbaarheid creëren voor de LHBTQI+-gemeenschap in Nederland. Alle artikelen zijn te vinden op Metronieuws en de website Planet cause.

Wereldwijd zien we hoe kwetsbaar de LHBTQI+-gemeenschap is. Door de coronacrisis is discriminatie in sommige landen alleen maar toegenomen. Maar ook in Nederland moeten we waakzaam zijn voor homofobie, transfobie en bifobie.

Omdat er in ons land nog veel ruimte voor verbetering is, lanceert Mediaplanet in samenwerking met Metronieuws, Corporate Queer, Movisie, Jong en Out, Transvisie, Transgender Netwerk Nederland, Respect2Love, Zij aan Zij, Reckit Benckiser en IVF Clinica de campagne LHBTQI+.

Samen met deze partners vragen we om landelijke aandacht voor thema’s in de week van de Pride. Zo geeft Remco Boxelaar, oprichter van Corporate Queer, vijf tips om de inclusie van LHBTQI+’ers te bevorderen op de werkvloer.

Sipke Jan Bousema en Movisie vertellen elk in eigen artikels waarom het belangrijk is dat de regenboogcommunity meer zichtbaarheid krijgt in Nederland. “Iedereen heeft het grondrecht om te zijn wie hij of zij werkelijk is, om te houden van wie hij of zij wil en om zich overal veilig en vrij te voelen,” aldus Bousema.

Zeger, een vijftienjarige transjongen uit Zierikzee, geeft vijf tips tegen minderheidsstress. “De maatschappij en dus de norm wordt door ons allemaal bepaald. Luister naar verhalen van anderen en leer hiervan,” aldus Zeger.

Ook het thema rond kinderwens komt aan bod. Joyce Everink en Scarlet Hemkes vertellen in interview hoe het is om als lesbisch koppel een kind te krijgen. In samenwerking met Zij aan Zij publiceerden we ook het ervaringsverhaal van Talita met co-ouderschap.

Tot slot belicht Transvisie de medische, sociale en juridische aspecten van de transitie bij transgender personen.

Aandacht voor deze thema’s is vandaag belangrijker dan ooit. Door landelijke zichtbaarheid te creëren willen we een einde maken aan discriminatie tegen mensen LHBTQI+-gemeenschap. Meer weten? Lees hier de artikelen uit de campagne.